SF kampagne – Introduktion

Kort meta-introduktion

Settingen er baseret på og inspireret af en lang række kilder – de mest dominerende værende Shadowrun, Star Wars, Star Trek, the Expanse, Valerian, Guardians of the Galaxy og Blade Runner – og Starfinder grund-settingen. Hvor nogle dele af settingen er selvopfundet, er meget direkte tyvstjålet – dog vil det som oftest være modificeret og justeret lidt.

Stemningsmæssigt forsøger jeg at gå efter noget dark og gritty – så mere blade runner/shadowrun end star trek. Og hvor man kan vælge mellem mange aspekter af settingen, som omdrejningspunkt for jeres characters, har jeg valgt at gå efter det mere rogue/lovløse omdrejningspunkt – ikke ulig shadowrun, guardians of the galaxy og den ny SW film; Solo.

Over de næste par uger planlægger jeg at smide en række posts op, som introducerer forskellige dele af settingen, og I er mere end velkomne til at spørge løs/kommenterer/komme med ideer. Det vil som oftest være på engelsk – primært fordi jeg som sagt “stjæler” en del fra andre settings, og det er som oftest på engelsk – så selv om jeg modificere og justere, er det nemmest at holde det på engelsk.

Jeres Characters

Jeres characters kommer alle fra konføderationen (mere om den senere), og når vi starter er I alle i en situationen, hvor I er blevet hyret af Moriko Nash – en kvindelige lashunta smugler og freelance håndlanger for en crime boss. Hun er ejer af og kaptajn på skibet Sunrise Maiden, og har altså hyret jer som hendes crew. Hvor længe i har været på skibet, vil jeg lade være op til hver enkelt – det kan være alt lige fra en uge til et par år. Hvor godt i kender hinanden vil jeg også lade være op til jer, men jeg så gerne, at vi måske forsøgte at starte en kampagne, hvor I ikke kender hinanden så godt fra start – og at I kommer til at lære hinanden (jeres baggrunde, quirks, contacts, loves and hates) gennem spillet – og altså interaktion med hinanden. Med det in mente kunne det være fedt, hvis I hver især havde en hemmelighed eller to.

Rent spilmekanisk forsøger vi nok at skøjte lidt hurtigt hen over de første par levels (1-3), og så begynder det at gå lidt langsommere – og så må vi se om vi nogensinde rammer de høje levels – det har vi jo for ane ikke at gøre (men det er selvfølgelig ikke med den præmis vi går ind til det med :)).

Super-kort setting-intro

Året er 2292 – i hvert fald ifølge jordens (eller the Solar Republic’s) kalender. Ifølge den Therasianske kalender er året 167 AFC – 167 efter den første kontakt (After First Contant) mellem to intelligent racer fra forskellige stjernesystemer. De to første racer, der mødtes, var menneskene og lashuntas. Lashuntaerne opdagede et Wormhole Gate skabt og efterladt af en ældgammel og uddø race i deres stjernesystem – Keus. De afkodede hvordan denne gate skulle aktiveres og den ledte dem til solsystemet og menneskenes hjemplanet – jorden. Sidenhen har man fundet snesevis af disse gates – ligesom man har udviklet “faster than light travel”, og den vej er adskillige racer kommet i kontakt med hinanden. Størstedelen af disse racer, har sammen dannet en konføderation, som de kalder The Therasian Confederation – opkaldt efter den uddøde race, der byggede wormhole gates’ne – og som også byggede og den store rumstation, der er hovedsæde for konføderation og som er i kredsløb omkring stjernen i Theras systemet. Det vedhæftede kort viser ”Known Space” – set fra konføderationens side. Konføderationen er markeret med blåt – og autonome medlemsstater/-territorier med en kombination af blå og en anden farve.

One thought on “SF kampagne – Introduktion

Leave a Reply